Sokan vannak, akik úgy gondolják, hogy a honlapkészítés annyiból áll, hogy keresnek egy céget, amely elkészíti a weboldalt, amelyet minimális szöveggel feltöltve kész is vagyunk. Maga a weboldal azonban csak az egyik fele a feladatoknak, a másik a szövegek, a tartalom tudatos elkészítése.
A legfontosabb, amit sokan elrontanak, hogy nem a látogatókat szem előtt tartva készítik a weboldalt. Nem biztos, hogy ami egy cégtulajdonos számára megfelelő tartalmat jelent, az a látogatók számára is kielégítő lesz, mivel a látogatók általában kevesebb információval, tudással rendelkeznek, mint azok, akik a honlapot készítik, üzemeltetik.
Az első lépés a megfelelő navigáció. Ugyan ez a design részhez is tartozik, azonban hiába van kiváló tartalommal feltöltve a honlap, ha nem találnak rá a látogatók, amikor megérkeznek oldaladra.
A szövegek nyelvezete legyen érthető a célközönség számára. Legtöbb vállalkozás ügyfeleket, vásárlókat akar megszólítani, ők viszont legtöbb esetben nem ismerik a szakszavakat, szakkifejezéseket.
Szintén a tartalommal kapcsolatos, hogy honlapod minden releváns, fontos információt tartalmazzon, amire a látogatóknak szüksége lehet. Ez azt jelenti, hogy a vállalkozásod legyen részletesen bemutatva, mivel foglalkozol, milyen referenciáid vannak, korábbi ügyfelektől vélemény, elérhetőségek, nyitvatartási idő stb.
A keresőoptimalizálásra is figyelni kell, mivel ennek segítségével fognak látogatók érkezni weboldaladra, a szövegek legyenek egyediek, optimalizáltak.